Etapelei analizei de risc

  • Etapa premergatoare:
    • Vizita la locație
    • Realizarea  planului pentru derularea proiectului
  • Etapa evaluării propriu-zise:
    • Studiul documentației specifice:
      • documentul care face dovada dreptului de proprietate sau de folosință asupra obiectivului ce urmeaza a fi evaluat;
      • certificatul de înregistrare la Registrul Comerțului sau alt document legal (inclusiv act normativ) care atestă obiectul de activitate/ funcționarea/ destinația, etc.;
      • R.O.F. și R.O.I.;
      • instrucțiuni/proceduri de acces;
      • registrul de riscuri;
      • schiță obiectiv/clădire cu specificarea destinației încăperilor;
      • planul de pază în cazul obiectivelor preexistente (dacă este cazul);
      • proiectul sistemului tehnic de securitate avizat de organul de poliție competent teritorial (dacă este cazul);
      • certificate de calitate pentru mijloacele de protecție mecano-fizice (uși, ferestre, gratii metalice, folie antiefracție, încuietori, seifuri, case de bani sau dulapuri de casierie, genți securizate de transport, compartiment blindat,  etc) care să ateste clasa de rezistență la efracție – certificare conform standardelor* naționale sau europene de profil;
      • contractul de prestări servicii încheiat cu societatea specializată de pază și protecție (dacă este cazul). În cazul în care paza se realizează cu personal propriu, documentația legală în baza căreia se realizează aceasta;
      • contractul de prestări servicii încheiat cu prestatorul serviciului de monitorizare (dacă este cazul);
      • contractul de prestări servicii mentenanță/revizii tehnice a sistemelor tehnice de securitate (dacă este cazul);
      • contractul de prestări servicii pentru transportul de bunuri și valori (dacă este cazul);
      • politici/ proceduri/ regulamente interne cu caracter oficial privind securitatea fizică a obiectivului/ unității;
      • polițe de asigurare;
      • alte documente necesare întocmirii documentației.
    • Revizitarea locațiilor și colectarea datelor din teren
    • Realizarea de chestionare suport specifice
    • Definirea parametrilor interni şi externi care generează şi/sau modifică riscurile la securitatea fizică a unităţii
    • Stabilirea metodei şi a instrumentelor de lucru
    • Identificarea riscurilor la securitatea fizică, a zonelor de impact, evenimentelor şi cauzelor riscurilor, precum şi a potenţialelor consecinţe
    • Analizarea riscurilor la securitatea fizică
    • Estimarea riscurilor unităţii beneficiare
    • Întocmirea Raportului de evaluare şi tratare a riscurilor la securitatea fizică
  • Etapa de final:
    • Prezentarea raportului de evaluare către Beneficiar și asumarea acestuia

*Standard - document stabilit prin consens şi aprobat de un organism recunoscut, care stabilește, pentru utilizări comune și repetate, reguli, prescripții sau caracteristici pentru activități sau rezultatele lor, în scopul obținerii unui grad optim de ordine într-un context dat (Asociaţia de Standardizare din România, https://www.asro.ro/ )